Odebrání bluetooth zařízení ve Windows

Odebrání bluetooth zařízení ve Windows

Před nedávnem jsem řešil problém s odebráním bluetooth zařízení ve Windows. Jednalo se o bluetooth sluchátka která se tvářila, že jsou spárována a funkční. Kapacitu baterie mi to sice ukazovalo správně, ale zvuk ani mikrofon nefungoval.

Řekl jsem si, že je odeberu standardním způsobem a opět je připojím.

Bohužel to ale nebylo možné. U zařízení jsem obdržel zprávu Chyba odebírání.

Takže moje sluchátka byla ve stavu kdy je nebylo možné používat, odebrat a tím pádem ani znovu připojit.

Co s tím?

Tak jsem začal pátrat, zda to někdy někdo řešil a zda je možné odebrat toto zařízení jiným způsobem.

Nakonec jsem našel nástroj Bluetooth Command Line Tools (https://bluetoothinstaller.com), což je konzolová aplikace pro správu bluetooth zařízení ve Windows.

Ke stažení je na odkazu zde. Přesto, že byla vytvořena již v letech 2010-2012, tak je stále funkční a to dokonce i ve Windows 11.

Před použitím je nutné tento nástroj nainstalovat na PC. Výchozí adresář, kam se tento program nainstaluje je C:\Program Files (x86)\Bluetooth Command Line Tools.

Nejprve je nutné zjistit informace o zařízení, které budeme odebírat. To zjistíme jednoduše pomocí powershellu:

Nejprve si zobrazíme všechna zařízení třídy Bluetooth.

Get-PnpDevice | Where-Object {$_.Class -eq „Bluetooth“}

Jak je vidět ve výpisu, tak Bluetooth Edimax Bluetooth 5.0 je v chybě.

Nyní si vypíšeme adresu a jméno zařízení

$devices = Get-ChildItem -Path HKLM:\SYSTEM\ControlSet001\Services\BTHPORT\Parameters\Devices

foreach($device in $devices) {

$address=$device.pschildname.ToUpper()
$name=$device.GetValue("Name")
if($name -ne $null) {
    $printableName = ($name -notmatch 0 | ForEach{[char]$_}) -join ""
    echo "Address: $address, Name: $printableName"
}

}

Zde se nám již vypíše potřebná adresa a jméno zařízení.

V mém případě je to: Address: 84D3525823BA, Name: WH-CH70N

Je dobré si pro jistotu název zařízení zkonntrolovat, protože např. ve výsledku hledání názvu zařízení je chyba. Chybí mu tam dvojka.

Správný název je WH-CH720N a nikoliv WH-CH70N.

Použítí nástroje Bluetooth Command Line Tools

Nyní máme veškeré potřebné informace o zařízení a přišel čas na použití nástroje Bluetooth Command Line Tools.

Spustíme příkazový řádek této aplikace

Pomocí příkazu btpair.exe -h si můžeme vypsat všechny parametry, které nám nástroj nabízí.

Nejprve zkusíme odebrat zařízení za použití názvu zařízení pomocí příkazu btpair.exe -u -n WH-CH720N

Pokud neuspějeme, tak můžeme použít přímo HW adresu zařízení. Jen ji musíme zapsat ve formátu ve dvojicích a jako oddělovač použijeme dvojtečku. Formát stejný jako MAC adresy sítové karty.

Jak je vidět, tak program nevypsal žádnou chybu, takže se podařilo zařízení odebrat.

Nyní jsou sluchátka odebrána a je možné je do windows opět připojit a spárovat.

Nyní jsou sluchátka opět připojena ve Windows a jsou plně funkční.

I když doufám, že tento postup nebudete nikdy potřebovat, tak je tu i tato možnost.

Pokud byste řešili stejný problém jak zde popisuji, tak doufám, že vám tento postup pomůže.

10 komentářů

Vratislav Posted on9:03 - 19. 6. 2024

Dobrý den. Právě jsem řešil stejný problém. Jsem standardní uživatel PC a proto mně Vaše řešení vystrašilo, že bych ho nezvládl. Nakonec jsem to vyřešil jinak, Tento počítač – Spravovat – Správce zařízení: odebral jsem špatně spárované sluchátka i Bluetooth adapter. BT adaptér se sám znovu nainstaloval, znovu jsem spároval sluchátka a vše funguje jak má.

    Jaroslav Nedbal Posted on18:44 - 14. 9. 2024

    Dobrý den,

    řešení, které jsem popisoval je v případě, že nelze standardním způsobem sluchátka opětovně spárovat.
    Takže patříte mezi ty šťastnější, kteří tento problém nemusí řešit.

    Každopádně děkuji za vaši reakci a věřím, že tyto stránky budou podporou.
    V případě, že byste potřeboval cokoli řešit nebo máte jiné téma k řešení, tak neváhejte a napište.

    Rád tu sepisuji články, co řeším buďto sám, nebo na základě dotazu.

    Přeji hezký den

    Jaroslav Nedbal

FlowTec Posted on9:33 - 26. 6. 2024

Dobrý den, mockrát díky za tento návod. Už jsem skoro přeinstaloval winy abych tento problém odstranil. Návod krok po kroku funguje skvěle. Odebrat to šlo jen podle adresy, podle názvu nikoliv. Ještě jednou díky..

    Jaroslav Nedbal Posted on18:47 - 14. 9. 2024

    Dobrý den,

    jsem rád, že vám můj článek pomohl. Mám podobnou zkušenost, kdy jsem musel téměř přeinstalovat operační systém.
    Nakonec stačilo použít tuto utilitu.

    V případě, že byste potřeboval řešit cokoli jiného nebo máte jiná témata k řešení, tak neváhejte a napište.

    Rád tu sepisuji články, co řeším buďto sám, nebo na základě dotazu.
    A řešení pak může pomoci i ostatním lidem.

    Přeji hezký den

    Jaroslav Nedbal

Josef Posted on1:15 - 28. 10. 2024

Dobrý den,

obracím se na Vás s technickým dotazem ohledně sluchátek Sony 720N. Mám problém s jejich připojením k počítači s Windows 11 přes Bluetooth. Po prvním zapnutí a spárování sluchátka fungují bez problému, ale jakmile je odpojím a znovu připojím, dochází k neustálému cyklu odpojování a připojování. Prozatím mi pomáhá pouze odebrání zařízení ve Windows, restart PC a opětovná instalace sluchátek. Tento problém se však týká pouze sluchátek Sony 720N – s jinými Bluetooth sluchátky podobné potíže nemám.

Byl bych Vám velmi vděčný za jakoukoli radu či doporučení, jak problém vyřešit, aby připojení zůstalo stabilní i při opakovaném zapojení.

Děkuji Vám za Váš čas a odbornou pomoc.

    Josef Posted on1:47 - 28. 10. 2024

    Nakonec se mi problém podařilo vyřešit inicializací sluchátek do původního nastavení, která je uvedena v návodu na stránkách podpory Sony. Tímto resetem do továrního nastavení se vymažou veškeré uložené Bluetooth profily, což pomohlo eliminovat potíže s opakovaným odpojováním a připojováním po druhém zapnutí.

    Podrobný postup je dostupný zde: https://helpguide.sony.net/mdr/2966/v1/cs/contents/TP1000784628.html

    Doufám, že by toto řešení mohlo pomoci i ostatním, kteří narazili na podobný problém.

Jirka Posted on19:48 - 4. 11. 2024

Děkuji za pěkný návod,
odebrání přes název také nezabral, takže odebrání přes adresu. Příkaz žádnou chybu nevypsal. Jenže zařízení se nepodařilo odebrat.
To jsou prostě Windows 10.

Jiří Hruška Posted on1:06 - 4. 2. 2025

Dobrý den,
Mám stejný problém jako zde popisujete. Vznikl po zamrznutí OS WIN11 a následném restartu PC. Všechna má BT zařízení vidím, ale nejde se připojit ani odebrat. Win i BIOS včetně ovladačů mám aktualizováno. Zkoušel jsem i odebrat BT adaptér ale nic. I jsem ho zakázal a použil jiný BT adaptér a stále stejný problém. Podle Vašeho návodu jsem již jednou jedno zařízení takto odebral a šlo to, tentokrát si již nevím rady… Existuje ještě nějaké řešení k tomuto problému? Napadá mě již jenom reinstal Win…
Díky

Martin Posted on8:56 - 15. 4. 2025

Bohužel, nepomohlo…Mám v Bluetooth dvakrát stejnou myš, jedna z nich nejde odebrat, navíc se přestala připojovat při startu, takže pokaždé musím ručně. Dělal jsem všechno, výpis zařízení mi ukázal tři různá a jedním z nich byla ta myš. Odebrat se nepodařilo.

Vlk_Morava Posted on10:43 - 21. 4. 2025

No úžasné. Moc děkuji za návod – bylo nutno použít adresu (jméno nefungovalo).

Leave a Reply